21 září 2008

OpenOffice - heslovaný dokument Calc *.ods

OpenOffice Writer 2.1

Přijde den a už se do něj nedostaneš!

S důvěrou jsem před časem nahradil dosavadní balík kancelářských programů, balíkem OpenOffice a pravidelně ho aktualizuji. Jsem s OpenOffice celkem spokojen. Několik měsíců jsem si úspěšně psal důležité údaje do souboru programu Calc (s příponou *.ods) a pro jeho mírné zabezpečení jsem ho opatřil heslem hned od začátku používání. Jednoho dne jsem do souboru úspěšně připsal další údaje, program jsem zavřel a vypnul PC, bez jakýchkoliv známek zatuhnutí nebo něčeho podobného. Druhý den k mému nemalému překvapení soubor nejde otevřít!

  1. Otevírám soubor xxx.ods
  2. Calc se ptá na heslo OK
  3. Soubor "xxx.ods" je poškozen, a proto nemůže být otevřen. Má OO opravit tento soubor? ANO
  4. Chyba pří čteni. Bylo zadáno chybné heslo.
Hledal jsem na internetu řešení, našel jsem jen pár podobných zoufalých dotazů bez odpovědí.
Vzhledem k tomu, že jsem měl v souboru důležité a nenahraditelné údaje a že jsem se už do souboru nedostal, doporučuji nepoužívat dokumenty OpenOffice chráněné heslem.

Žádné komentáře:

Okomentovat