21 září 2008

Tabulka z Wordu/Writeru do HTML na web

Word/Writer -> Excel/Calc -> .csv -> Dremweaver 8 -> HTML (web)

Měl jsem docela složitou tabulku v textu ve Wordu/Writeru (.doc) a potřeboval jsem ji dát do UTF-8 HTML stránky. Samozřejmě co nejrychleji a oproštěnou od veškerého původního formátování.

Zvolil jsem následující postup:

  • Upravil jsem ve Wordu/Writeru tabulku a její obsah, tak jak jsem potřeboval.
  • Tabulku jsem označil a přes schánku Windows (Ctrl+C a Ctrl+V) jsem ji vložil do Excelu/Calcu.
  • Z Excelu/Calcu jsem soubor Uložil jako typ *.csv. Při ukládání jsem nastavil Znakovou sadu na UTF-8, Oddělovač pole jsem nechal , (čárku), Oddělovač textu jsem nechal " (uvozovky).
  • V Dreamweaveru jsem tabulková data naimportoval: z menu Vložit/Objekt tabulky/Import tabulkových dat - zde je nutno pouze nastavit zvolený Oddělovač.

Do (X)HTML se vloží čistá tabulka s obsahem.

Žádné komentáře:

Okomentovat