E-mailová komunikace vypadá dobře a seriózně, když je graficky příjemná, obsahuje firemní logo, jméno a kontakty.
K tomu nejlépe odpovídá HTML e-mail.
Člověk by si myslel, že udělá jednu HTML šablomu do e-mailu a ta že bude fungovat v každém e-mailovém klientu či webovém rozhraní.
Opak je pravdou, každý e-mailový klient prezentuje HTML e-mail jiným způsobem.
Důležité je testovat HTML e-mail v co nejvíce prostředích.
Kde všude můžeme prohlížet HTML e-mail:
- Outlook Express
- Windows mail
- Microsoft Outlook
- Microsoft Office Outlook 2007
- Mozilla Thunderbird
- Eudora
- Lotus Notes
- a další...
- Seznam.cz
- Volny.cz
- Atlas.cz
- Tiscali.cz
- Centrum.cz
- Gmail.com
- SquirellMail
- a mnoho dalších...
Za tabulkový layout se nemusíme stydět, CSS rozvržení vždy nefunguje.
K formátování textu se nejlépe hodí inline CSS u každého konkrétního prvku.
Nepoužívat externí CSS se selektory, ty mohou být v konfliktu se selektory webových rozhraní, nebo může být oříznuta celá hlavička vč. tagu body.
Obrázkům nenastavovat velikost, pokud nejsou robrazeny, nezaberou zbytečně místo v mailu.
V HTML e-mailu nepoužívat javascript, flash, audio, video.
Základním vodítkem může být podcast - audio verze Firmy online http://www.h1.cz/podcasty - Jak správně připravit HTML e-mail.
Další odkazy:
Žádné komentáře:
Okomentovat